!

Fyll i det här fältet.

Hämtar...

MENY

SÖK

Fastighetsskötsel

 

Fastighetsskötarna hanterar alla fel i gemensamma utrymmen i våra byggnader. Det inkluderar bland annat fel på tvättutrustning, ytterdörrar och belysning i trapphus och källare. När du är nyinflyttad är det fastighetsskötarna som sätter upp nya namnskyltar. Råkar vi ut för klotter och annan skadegörelse, är det också fastighetsskötarna som ser till att det åtgärdas. Uppenbara fel kan du anmäla direkt till fastighetsskötarna utan att kontakta styrelsen. Sätt gärna upp en lapp om att du felanmält, så slipper dina grannar också göra det. Fastighetsskötarna hanterar också värme och varmvatten, men vid den typen av fel kan det vara värt att först höra med grannar och kontakta någon i styrelsen innan du felanmäler.

Fastighetsskötarna ansvarar inte för städning, trädgårdsskötsel och snöröjning. De hanterar inte heller nycklar eller lokalbokning. Kontakta styrelsen om du har synpunkter eller behöver hjälp med sådana ärenden.

Fastighetsskötarna kan även hjälpa till med en hel del enklare fel som du själv ansvarar för i din lägenhet, till exempel problem med vattenkranar. Då får du själv stå för kostnaden. Ansvarsfördelningen mellan dig och föreningen framgår av stadgarna.

Styrelsens medlemmar är inte fastighetsskötare, men hjälper gärna till om det är en huvudsäkring till lägenheten som gått. Det går oftast snabbare och blir billigare för föreningen, särskilt under jourtid. Kontrollera först att det inte är fel på en säkring i din lägenhet och ring sedan någon i styrelsen

Vid akuta fel utanför ordinarie arbetstid finns ett jourtelefonnummer som du kan ringa. Det är dock dyrt för föreningen, så innan du gör det vill vi att du kontaktar någon i styrelsen som får avgöra hur felet ska åtgärdas.

 

Kontaktinformation för felanmälan:

 Telefon:

010-442 11 00 (måndag, tisdag, onsdag, fredag 8:00–16:30
torsdag 8:00–18:00)

 Jourtelefon: 08-695 00 00 (akuta ärenden övrig tid)
 Webb:

https://felanmalan.hsb.se